Wspólnie omawiamy lektury, piszemy i utrwalamy wiadomości z podstawy programowej. Taki rodzaj zajęć ma tę zaletę, że można uczestniczyć w dyskusji. Uczniowie uczą się dzięki temu, w jaki sposób dobierać argumenty. Dzieciom bardzo pomaga świadomość, że mogą na forum wyrazić swoje zdanie lub podzielić się własną refleksją z przeczytanej książki. Dużo daje im również wysłuchanie zdania pozostałych uczestników zajęć, a także podzielenie się własną twórczością pisarską. Moja uczennica Emilka z klasy 7 tak opisała nasze zajęcia: "Bardzo lubię zajęcia Pani Moniki, ponieważ atmosfera jest bardziej przyjacielska niż lekcyjna. Nawet nudny temat np. pisanie rozprawki, staje się ciekawy".
"Bardzo lubię zajęcia z Panią Moniką, pomagają mi one utrwalić lektury, pisać lepiej prace pisemne i przygotować się dobrze do egzaminu ósmoklasisty. Jest na nich miła atmosfera , przez co szybko zlatują mi zajęcia i chętnie na nie jeżdżę".
Karolina, klasa 7
"Pani zawsze słuchała, gdy miałem coś do powiedzenia. Na prawie każdej lekcji robiła Pani coś wychodzącego poza schemat".
Jan, klasa 6
"Podobało mi się, w jaki sposób lekcje były prowadzone. Pani Monika ma niekonwencjonalne i luźne podejście. Byliśmy nakierowani na potrzebne nam informacje, zamiast ich podania i wymogu zakucia".
Hubert, klasa 7
"Lubiłam zadania zarówno te na kartkach, jak i kreatywne. Wymyślaliśmy np. różne wiersze lub tworzyliśmy lekturę w pudełku".
Ola, klasa 6